 |
|
 |
| Hur sälja in användbarhet? |
| Av: Jens | 14/06/2002 klockan 18:57 |
Hur gör man för att sälja in "användbarhetsaktiviteter" till en kund eller till den egna organisationen när dom inte är lika "upplysta" som vi är? Vilka är dom bästa argumenten för att arbeta användarorienterat? Kan man visa på att man sparar pengar, att man effektiviserar något? |
www.resoner.nu svarade 18/06/2002 klockan 10:18 |
| kolla på www.creativegood.com |
Ingrid Ottersten svarade 01/07/2002 klockan 08:55 |
En bra sammanfattning av argument för olika typer av organisationer får du om du laddar ner www.weinschenk.com/knowledge/usability.pdf Sen räcker det ju inte med argument, utan minst lika viktigt är framställningstekniken! Ta reda på vad som är viktigast för de som lyssnar (undika misslyckande, tjäna pengar, bygga effektiva system eller vad...) och kom med KONKRETA exempel! Visa på att det går att göra insatesr med olika ambitionsnivå, dvs det går att göra något som får stor effekt med liten insats, men det går oxå bra att göra rätt från början ;-)
|
|
 |
Forumet är inte längre aktivt.
|
|
 |
|
 |