Till Interakts startsida. Läs mer om användbarhet! Diskussionsforum - Diskutera användbarhet. Artiklar kring bl a användbarhet och användingsnytta. Länkar till bl a användbarhetskonsulter, tips om användbarhetstest och metoder för målgruppsanalyser. Om Interakt
 Till startsidan

 Artikelarkiv
 Skriv en artikel
 Prenumerera
 Tipsa om resurs

Eniro söker interaktionsdesigner
Av: Simon Thorsander | 27/06/2005 klockan 23:54

..."Dina arbetsutgifter kommer att bestå i att dels designa användarcentrerade tjänster med höga krav på användbarhet och tillgänglighet, dels att självständigt formge
sajten enligt uppsatta upplevelsemål"...

http://www.manpower.se/MPNet3/Content.asp?Ref=SWEDEN_NORDIC&;NodeRef=JOB_SHOW_CAND&JobID=158311

Mvh.
Simon


Karin svarade 29/06/2005 klockan 12:46
En allmän fråga: Är det värt att söka tjänster där det står att man ska ha tex 3 års arbetslivserfarenhet inom området om man bara har hälften?


Daniel Johansson svarade 29/06/2005 klockan 14:45
Karin: jag tycker att du ska söka och låta dem sköta det urvalet själva =)

Det kan ju trots allt vara så att en färsking kan vara mer passande än någon mer erfaren ibland.. Stötte på ett sådant fall i våras, där en relativt oerfaren tjej fick ett användbarhetsjobb där många andra sökande hade mer erfarenhet (vilket de enligt annonsen också "krävde"). Så kör hårt - jag håller tummarna!


Kristoffer Åberg svarade 29/06/2005 klockan 17:06
-> Karin. Man blir inte bättre per automatik bara för att man jobbat fler år än någon annan, då hade man ju bara kunnat sitta av tiden på sin stol :).

Själv har jag stött på folk som varit i vår bransch betydligt längre än jag själv, och som inte varit mycket att hänga i julgranen vad gäller kompetens och erfarenhet; likaledes mött de med mycket kortare tid i yrket än jag men som imponerat stort i förhållande till den ringa kalendertid de varit verksamma.

Det som räknas är vad man åstadkommit under den arbetslivserfarenhet man lyckats skrapa ihop, vilken kunskap, färdigheter, förståelse och attityd man har.


Karin svarade 30/06/2005 klockan 08:47
Tack för era svar! Det kändes bra att läsa. Ibland känner man sig så liten och oerfaren när man läser vad de söker i platsannonser. Ska försöka sluta med det! :)


Christian Lagerkvist svarade 01/07/2005 klockan 02:18
Reflekterar lite utifrån annonsformuleringen:
Enbert termen »användarcentrerade tjänster« skvallrar om att vår kära vetenskap befinner sig i sin linda.

Några förslag kring vem ett användargränssnitt skall vara centrerat, annat än användaren...? :>

Forumet är inte längre aktivt.
Senaste inlägget 02/01/2019 11:53:48 am  Brinner du för UX? Mjukvarujätte söker eldsjäl. (1)
Senaste inlägget 12/11/2018 2:37:02 pm  Kontorsplats i Göteborg uthyres (0)
Senaste inlägget 26/04/2018 4:16:44 pm  UX-designer till Polismyndigheten (0)
Senaste inlägget 14/09/2017 12:24:40 pm  Utvärdering av befintlig webbplats (12)
Senaste inlägget 30/05/2017 8:59:16 pm  UX-designer / Digital marknadsförare till OAWA (0)
Senaste inlägget 08/03/2017 9:34:19 am  Kandidat i interaktionsdesign Malmö eller Stockholm? (1)
Senaste inlägget 16/12/2016 2:32:04 pm  UX Designer till Blocket (2)
 
Skapa ny diskussion +
 
Länkar/resurser kring användbarhet, informationsarkitektur och interaktionsdesign
Letar du efter en frilansande webbkommunikatör, webbredaktör eller marknadsförare som kan hjälpa dig styra upp din närvaro i digitala kanaler? Hör av dig, så pratar vi om hur jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Webbredaktör frilans
UVIN (uttalas YouWin) är ett konsultbolag från Sundsvall som erbjuder sina kunder experthjälp inom användarcentrerad utveckling. 17-års erfarenhet som användbarhetsspecialist, certifierad usability analyst (Sveriges 6:e CUA), certifierad user experience analyst (Sveriges ende CUA, den 152:a i världen). UVIN - Makes IT easy
Alla vi som jobbar inom någon form av tjänste- eller produkt-utveckling strävar alltid efter att åstadkomma så bra användarupplevelser som möjligt. Tyvärr är det inte alltid som fokus läggs på detta i projekten utan det mesta av fokuset läggs ofta på att få tekniken att fungera, vilket ofta leder till att man tar fram teknik som i slutändan egentligen var onödig.

Lean UX (användarupplevelser) strävar efter att effektivt fokusera på rätt saker i projekten så att man inte spenderar tid och energi på att utveckla onödiga saker. I slutändan beror det faktiskt på användarupplevelsen om tjänsten eller produkten är lyckad eller inte. Verktyg & kurser för Lean UX
Många bra inlägg på design, process, business och development. ustwo blog
Conversionista är en blogg om konvertering, webbanalys, ux, användbarhet. Conversionista
 
Tipsa om en resurs +
 
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev så missar du ingenting om användbarhet!
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev, så missar du aldrig intressanta artiklar, diskussioner eller resurser!

Prenumerera +