Arbetsmarknadskväll för interaktionsdesigners & MDI'are |
Av: STIMDI's styrelse | 19/02/2011 klockan 21:14 |
Välkomna till en arbetsmarknadskväll på KTH där företag som jobbar med användbarhet möter studenter och yrkesverksamma inom området.
När: torsdagen den 24/3 2011 Tid: 17:00-20:00 Plats: Ljusgården i E-huset på KTH, Lindstedtsvägen 3
Detta är en arbetsmarknadskväll för dig som arbetar eller vill arbeta med människa-datorinteraktion och användbarhet.
Alla som är intresserade är välkomna oavsett medlemskap i STIMDI.
Mer om arbetsmarknadskvällen: http://www.stimdi.se/stimdi-aktiviteter/arbetsmarknadskvall/
För frågor kontakta: kontakt[at]stimdi.se |
Nils-Erik svarade 09/03/2011 klockan 10:11 |
Vilka företag kommer? |
Nils-Erik svarade 09/03/2011 klockan 10:11 |
Vilka företag kommer? |
Niklas svarade 09/03/2011 klockan 11:40 |
Nils-Erik: Du kan ju testa att följa länken där det direkt står vilka företag som kommer att delta...(ett litet tips så där) |
STIMDI's styrelse svarade 11/03/2011 klockan 11:48 |
De företag som kommer är Antrop, EDB, Metamatrix, Ntech & Valtech.
Riktigt spännande företag alltså! |
Magnus svarade 16/03/2011 klockan 12:44 |
Intressant! Kanske är ett bra ställe att spana exjobb :) |
STIMDI's styrelse svarade 21/03/2011 klockan 20:51 |
Det är det absolut!
Under kvällen kommer det också hållas intressanta föredrag:
17.00-17.15 & 19.15-19.30 Företag: Ntech Titel: User eXperience i verkligheten Föreläsare: Zayera Kahn Beskrivning: Vi berättar utifrån våra projekt om hur UX upplevs och används i uppdragen hos kunder.
17.45-18.15 Företag: Metamatrix Titel: Jag godkänner avtalet Föreläsare: Pär Lannerö Beskrivning: Pär berättar om ett forskningsprojekt som planerar att lösa problemet med långa obegripliga användaravtal som ingen läser men som nästan alla gladeligen klickar i ”Jag godkänner”, även om det ofta sker med viss oro i magen för vad man egentligen godkänt.
18.30-19.00 Företag: Antrop Titel: Upplevelsestrategi – vägen till framgång Föreläsare: Sara Stenborg & Josef Connig Beskrivning: Finns det en röd tråd i de tjänster som levereras? Antrops UX-designer Sara Stenborg och strateg Josef Conning berättar om vikten av att arbeta fram en enhetlig strategi för hur företag upplevs av sina kunder, oavsett var de möter dem. Vi tar också upp värdet av omvärldsanalys som en del av detta arbete.
|