|
|
|
Tyvärr ingen servering |
Av: SJ suger | 17/01/2011 klockan 15:36 |
SJ lider av många och stora förseningar numer ...eller, vi resenärer lider snarare av dess förseningar. Förseningarna är dock bara en aspekt på problemet, där bristen på information om dessa är mer påtaglig. Som pendlare har jag lärt mig att långt före SJs annonserngar bli varse om en försening (och dess egentliga omfattning).
SJ har nu börjat skicka ut SMS till sina resenärer, som istället för att vara informativa mer upplevs som ett hån. Jag fick idag ett SMS där det står "[...]din resa på tåg XX för avresa 2011-01-19 [...] saknar servering ombord. Vi ber dig inhandla mat och dryck före ombordstigning [...]".
Jag kommer nu att står på stationen med min mat och dryck för ombordstigning på ...vaddå?Jag skulle mer ha uppskattat "Tåget saknar vagnar" eller "Tåget har inget lok" och "vi ber dig inhandla en bussbiljett för någon ombordstigning kommer inte att vara möjlig".
Detta kanske upplevs som spydigt men SJ har t.ex. ställt in återkommande avgångar under hela januari, utan att meddela resenärer med biljetter på dessa tåg, trots att SJ har deras mobilnummer varpå nog flera har fått just ett SMS om utebliven servering ...på ett utblivet tåg. |
|
|
Forumet är inte längre aktivt.
|
|
|
|
|