Till Interakts startsida. Läs mer om användbarhet! Diskussionsforum - Diskutera användbarhet. Artiklar kring bl a användbarhet och användingsnytta. Länkar till bl a användbarhetskonsulter, tips om användbarhetstest och metoder för målgruppsanalyser. Om Interakt Kontakta oss
användbarhet
 Till startsidan

 Artikelarkiv
 Skriv en artikel
 Prenumerera
 Tipsa om resurs
 RSS
 
användbarhet, informationsarkitektur, interaktionsdesign
Igår
Intranätverk i Malmö: Användarcentrerat på riktigt
Den 29 september hölls konferensen Intranätverk i Malmö. 80 deltagare fick se och diskutera många verkligt intressanta digitala arbetsplatser. Här är mitt urval av highlights från dagen.

https://wpr.se/2016/09/29/intranatverk-i-malmo-anvandarcentrerat-pa...


Igår
Finalist 7: Vodeville
Letar du efter streamad film efter middagen men det slutar med att du väljer en du sett förut som är ”sådär”? Nästa finalist i inUse Award vi presenterar hjälper dig att hitta rätt bland alla tjänster.– Vi ville s...

www.inuse.se/blogg/finalist-7-vodeville/


2016-09-28
Kom igång med DriveNow i Stockholm
Jag har börjat använda mig av DriveNow och Car2Go i Stockholm för att ta mig genom storstadstrafiken. Det är ofta […] Inlägget Kom igång med DriveNow i Stockholm publicerades först på axbom.

axbom.se/drivenow-stockholm


2016-09-28
Google släpper Optimize 360 som gratisversion i slutet av oktober
Google Optimize 360 är Googles nya A/B-testverktyg som vi har testat och utvärderat, läs full rapport och få tillgång till verktyget gratis här!The post Google släpper Optimize 360 som gratisversion i slutet av oktober appeared first on Con...

https://conversionista.se/optimize-360-gratis/


2016-09-28
Finalist 6: Dreams
Att spara pengar på ett nytt sätt har tagit Dreams till final i inUse Award. Juryn nappade på ”samarbete, gamification och ett modernt gränssnitt” i en app för att spara.– VI gestaltar sparande på ett annorlunda sätt, s&a...

www.inuse.se/blogg/finalist-6-dreams/


2016-09-27
Finalist 5: SJ:s nya mobilapp
SJ tog hjälp av kunderna för att få till en riktigt bra ny app. Det tog dem hela vägen till final i inUse Award.– Vi har tagit fram vad vi vill förbättra – med kunderna, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJ:s digitala kanale...

www.inuse.se/blogg/finalist-5-sjs-nya-mobilapp/


2016-09-26
Finalist 4: Touchtech Vendo!
Nätbutiken möter den reella. Touchtech kombinerar det fysiska och digitala via sin pekskärmslösning Vendo. Helhetsupplevlsen är så bra att det har lett till en finalplats i inUse Award.– Det hjälper kunden till en bättre butiksupp...

www.inuse.se/blogg/finalist-4-touchtech-vendo/


2016-09-23
Finalist 3: Polisens app!
Appen, Polisens multifråga, är klar för final i inUse Award 2016! Polisens arbete har förenklats oerhört med detta verktyg.– Det förenklar otroligt mycket, säger polisen Richard Lidström. Kom på Prisutdelningsfesten den 20...

www.inuse.se/blogg/finalist-3-polisens-app/


2016-09-23
De sju webbsynderna för kommuner
I januari hade jag en fråga ute på Twitter där jag frågade om personer i mitt flöde gillade sin kommuns webbplats. En som motiverade sitt svar var Nikke Lindqvist som skrev: ”Besöker [Stockholm stads webbplats] aldrig någonsin. /&he...

feedproxy.google.com/~r/webbstrateg/~3/hKX5YiiwlwI/


2016-09-22
Finalist 2: Dramatify
En bransch som saknat moderna produktionsverktyg är tv- och filmbranschen. Men nu finns Dramatify, som är så bra att den är i final i inUse Award. – Jag fick bekräftat att man jobbar med mjukvara som lanserades 1992 som alla hatar, säger An...

www.inuse.se/blogg/finalist-2-dramatify/


2016-09-21
Finalist nummer 1: Hygglo!
Nu börjar vi släppa finalisterna i årets inUse Award! 10 bidrag går till final och först ut är... Hygglo, uthyrningsappen!– Vi ville att den skulle fungera så bra som möjligt från början och att den skulle var enke...

www.inuse.se/blogg/finalist-nummer-1/


2016-09-20
Vi behöver mer digital strategi, inte mindre
Lite nu och då hör man någon självutnämnd internetexpert säga att vi inte behöver någon digital strategi. Resonemanget utgår från den korrekta insikten att Internet berör allt. Men vad som är fel i resonemanget &...

feedproxy.google.com/~r/webbstrateg/~3/71eDZItHENQ/


2016-09-16
inUse hjälpte till att hitta målgruppen: ”Vi fick koll”
Konsumentupplysningen Hallå konsument har bland annat information om hållbarhetstänk. Men konsumenter med detta intresse hittade inte dit. inUse fick i uppdrag att ta reda på var denna målgrupp höll hus.– Vi ville få en bild av var...

www.inuse.se/blogg/varfor-hittade-ingen-till-halla-konsument/


2016-09-15
Personalisera – Vaddå?
Vi personaliserar också och här är resultaten! Men är personalisering något för dig? Vi förklarar varför (OM) du ska personalisera & hur du inte ska göra.The post Personalisera – Vaddå? appeared first on Conversion...

https://conversionista.se/vad-ar-personalisering/


2016-09-13
Hallå där, Sara Lerén...
...som ska ge sin föreläsning En sajt gör ingen sommar – effektstyr din webbsatsning, i Malmö på Internet i fokus den 20 oktober. Lär dig mer om Effektstyrning! Vad handlar den föreläsningen om? – Det är fortfarande...

www.inuse.se/blogg/halla-dar-sara-leren/


Senaste inlägget 2016-09-06 09:15:58  Interaktionsdesigner till Tobii - Eyetracking (0)
Senaste inlägget 2016-07-07 14:56:10  Vill du vara med och skapa framtidens bank? (0)
Senaste inlägget 2016-05-07 17:47:05  UX open (0)
Senaste inlägget 2016-04-08 12:18:09  Undersökning om webbanvändbarhet (0)
Senaste inlägget 2016-04-01 11:58:34  ID - fackförbund (9)
Senaste inlägget 2016-03-18 20:19:11  Kul sidoprojekt för studenter? (0)
Senaste inlägget 2016-03-14 15:27:34  Fackförbund för Interaktionsdesigner / Användbarhetsexpert? (4)
 
Skapa ny diskussion +
 
Länkar/resurser kring användbarhet, informationsarkitektur och interaktionsdesign
UVIN (uttalas YouWin) är ett konsultbolag från Sundsvall som erbjuder sina kunder experthjälp inom användarcentrerad utveckling. 17-års erfarenhet som användbarhetsspecialist, certifierad usability analyst (Sveriges 6:e CUA), certifierad user experience analyst (Sveriges ende CUA, den 152:a i världen). UVIN - Makes IT easy
Alla vi som jobbar inom någon form av tjänste- eller produkt-utveckling strävar alltid efter att åstadkomma så bra användarupplevelser som möjligt. Tyvärr är det inte alltid som fokus läggs på detta i projekten utan det mesta av fokuset läggs ofta på att få tekniken att fungera, vilket ofta leder till att man tar fram teknik som i slutändan egentligen var onödig.

Lean UX (användarupplevelser) strävar efter att effektivt fokusera på rätt saker i projekten så att man inte spenderar tid och energi på att utveckla onödiga saker. I slutändan beror det faktiskt på användarupplevelsen om tjänsten eller produkten är lyckad eller inte. Verktyg & kurser för Lean UX
Vill du att din webbplats ska få fler besökare? Har du hört att det är viktigt att komma högt upp på Google, men vet inte riktigt hur du ska göra för att nå dit? Vill du lära dig grunderna i sökmotoroptimering? I den här internetbaserade kursen får du lära dig hur du steg för steg optimerar din webbplats för att hamna högre upp på Google. Synas på Google
Många bra inlägg på design, process, business och development. ustwo blog
Conversionista är en blogg om konvertering, webbanalys, ux, användbarhet. Conversionista
 
Tipsa om en resurs +
 
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev så missar du ingenting om användbarhet!
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev, så missar du aldrig intressanta artiklar, diskussioner eller resurser!

Prenumerera +